דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוקים לרכיבה בטוחה על אופניים 

מאת    [ 18/01/2016 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 3428 פעמים ]

כשאנחנו נוסעים ברכב אנחנו דואגים לכך שהכל יהיה בטיחותי, נורה אחת אדומה או כתומה על לוח המכוונים ואנחנו משתגעים, אבל ברכיבה על אופניים אין לנו לוח מכוונים ואי אפשר לדעת כאשר אנחנו לא פועלים על פי כללי הבטיחות ולכן חשוב מאוד לקרוא וללמוד ולהכין את האופניים ואת עצמכם לפני כל רכיבה. על מנת להימנע מתאונות או להפחית את הנזק שיגרם כתוצאה מתאונות חוקקו לא מעט חוקים במהלך השנים ואנחנו נדבר עליהם במאמר הזה.

ראשית, חוק המדבר על קסדה לאופניים. קסדה לרוכב אופניים היא מוצר חובה, כבר לא תראו היום רוכבי אופניים מבוגרים שנוסעים בלי קסדה (ואנחנו לא מצדיקים את הילדים שרוכבים בלי) על פי חוק שחוקק חבר הכנסת ארדן בשנת 2008 חייבים לרכב על אופניים עם קסדה גם בעיר וגם מחוץ לעיר, החוק הזה תוקן בשנת 2011 וכבר לא חייבים לשים קסדה בעיר, אך זה לא אומר שלא מומלץ. קסדה מצילה חיים ועל פי סטטיסטיקות של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים חבישת קסדה מפחיתה את הסיכויים לפגיעת מוח בעשרות אחוזים, וזה חשוב מאוד במיוחד לאור העובדה שפגיעות כאלו הן הגורם לכ-30% מההרוגים והפצועים בתאונות.

בנוסף לקסדה, חשוב מאוד להשתמש באמצעי זהירות נוספים כגון אפוד זוהר. גם לגבי אפוד זוהר חוקק חוק שמחייב לבישת אפוד זוהר בשעות הלילה או בימי החורף. אפוד זוהר זהו דבר הכרחי במיוחד לאור העובדה שנהגים רבים נפגעים מרכבים שלא מבחינים בהם בגלל תנאי ראות נמוכים. אפוד זוהר מגביר את העירנות של הנהגים וקל יותר להבחין ברוכבי האופניים שנמצאים בצדי הדרך. כדי להגביר את הניראות של הרוכב בצידי הכביש מומלץ גם להרכיב מחזירי אור מאחורי האופניים או לפחות ללבוש בגדים בהירים כדי להבליט את עצמכם בלי שום קשר לאפוד הזוהר.

גם בשינוע האופניים ממקום למקום לפעמים צריך ציוד מיוחד כדי לעשות זאת, דחיסה של האופניים לתוך תא המטען של הרכב עלולה להיות מסוכנת מאוד ולשם כך יש מתקני נשיאה לאופניים כדוגמת מנשאים אחוריים או גגונים לרכב. מדובר על מתקנים בטיחותיים שהופכים את הנסיעה לבטוחה יותר. במידה ואנשים מאלתרים כל מיני דרכים להעביר את האופניים הם עלולים לגרום לשחרור של האופניים מתוך הרכב הישר אל הכביש או לפגוע באנשים שיושבים במושבים ברכב.

בסופו של דבר, החוקים האלו אמנם נשמעים מצילי חיים אך עם זאת אנשים רבים ממשיכים להתלונן על החרפת החוקים כלפיהם כאילו מדובר בנטל. כשהחוקים האלו יצילו חיים של מישהו הוא יחשוב על החוקים האלו בצורה אחרת לגמרי, באופן אישי אני חושב שהחוקים האלו הכרחיים בדיוק כמו שדואגים לבטיחות ברכבים הפרטיים וכך גם צריך לבצע הכנות לרכיבה על אופניים, זה המעט שניתן לעשות לגבי רוכבי האופניים שהם אולי הפגיעים ביותר מבין עוברי הדרך.

בברכה, מנהל אתר 'לאופניים'.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב